"De techniek die ik nu gebruik staat in grote tegenstelling tot die eerste tegeldrukken. Het drukken van een ets in vier kleuren laat geen enkel toeval toe. Dat gaat naast allerlei schetsen en voorstudies gepaard met een weloverwogen plan. Alles moet precies kloppen. Hans van Liempt.
Geboren in Eindhoven, woont en werkt sinds 1973 in Amsterdam.
En is als graficus autodidact
Hans heeft jaren zijn werk tentoongesteld en verkocht bij de Galerie Petit. Door het overlijden van de galeriehouders is de galerie opgehouden te bestaan. De laatste expositie van Hans was 6 februari t/m 5 maart 2016 samen met Reinder Homen en Ardje de Graaf
Amsterdam Galerie Petit van 1986 tot 2016, Singer Museum Laren, Parijs Trace'88, Osaka Japan 1989.... klik hier voor overzicht
’Licht en schaduw, dat geeft bladeren die steeds veranderende fascinerende vorm'
Artikel in Grasduinen, februari 1997
auteur; Geert van der Broek
achtergrond plaatje
"Voor elke prent die ik maak, heb ik vooraf een werktitel Bij deze ets was dat nieuw licht'. Nu hij klaar is kun je het gewoon 'takje' noemen."
Toen kwam die dag, ik weet het nog precies: 13 september 1979. Weer in de weer met tegels en papier. Maar nu met een vooropgezet idee. Het onderwerp lag voor de hand: mijn raam met daarachter het groene gebladerte en het prachtige licht dat daarop viel. Of tenminste, iets in die steer. De eerste paar drukken waren niets, maar ineens was daar iets waar ik zelf van schrok. Die druk was toen voor mij subliem, precies wat ik bedoelde. Er ging iets door me heen, alsof ik in plaats van een veertig watt lampje te zijn ineens duizend watt uitstraalde. Voor het eerst kwam er iets uit mijn handen wat me meer ontroerde dan alles wat ik daarvoor had gedaan. Vanaf dat moment wist ik zeker dat ik de taal de taal zou laten en verder alleen nog maar grafisch beeldend bezig wilde zijn."